Dag 14 - 9 mei - Reisverslag uit Gunnison, Verenigde Staten van MillerMotorClub - WaarBenJij.nu Dag 14 - 9 mei - Reisverslag uit Gunnison, Verenigde Staten van MillerMotorClub - WaarBenJij.nu

Dag 14 - 9 mei

Door: Nathalie/Cor

10 Mei 2014 | Verenigde Staten, Gunnison

Vanmorgen waren we vroeg uit de veren, uitstekend geslapen! De eigenaresse had speciaal voor ons koffie klaar staan, dus voor we vertrokken eerst nog een bakkie gedaan.Vannacht had het weer gesneeuwd dus eerst de motoren schoonmaken. gelukkig geen vorst dus snel klaar. helaas de eigenaresse kwam als mosterd na de maaltijd met oude handdoeken.

Bij Kremmling bleken we te ver doorgereden te zijn, dus moesten we omkeren. het is mij(cor) gelukt om zeker 6 miles niet te spiegelen, dit was dus enigszins frustrerend voor de boys. Omdat het volgende dorp 50 miles verderop lag, zijn we in Kremmling bij de Moose Cafe wezen ontbijten. De bestelling van Cor moest weer terug want zijn spiegelei lag op een pancake..

Via de Colorado river zijn wij een tijdlang langs de Arkansas River gereden. Echt een heel mooi deel van de rit.

Na het ontbijt reden we San Isabel National Forest in. Er werd gewaarschuwd voor heel veel wild, helaas hebben wij alleen road kills gezien. Jammer.
Via een ijskoude en besneeuwde pas van 12.095 voet, zijn we compleet bevroren koffie wezen drinken bij de Pizza Hut. Ook daar serveerden ze normaal gesproken geen koffie (ze hadden zelfs nog maar 3 mokken). Speciaal voor ons werd er een pot gezet! Ik had inmiddels zulke koude handen en voeten, dat ik de motorlaarzen van Miklos aan mocht trekken. Maat 46 maar ze zaten uitstekend en hielden mijn voeten goed warm.

We zijn doorgereden naar Leadville waar er ons aan weer een bak koffie konden opwarmen. Daarna nog 1 keer over de bergen en dus de kou en sneeuw in. De Monarch Pas was 11.312 voet, ook een flinke klim.

Via de Copper Mountain en Dillon Reservoir zijn we uiteindelijk in Gunnison aangekomen. Hier bleken bijna alle motels weer volgeboekt te zijn, want het is het weekend van Moederdag en Graduation. Uiteindelijk bij Rodeway Inn een slaapplek kunnen vinden. Wel voor de hoofdprijs, maar het ontbijt zit er dan wel weer bij.

Morgen rijden we naar Durango of Cortez dat hangt van de route af. wij hopen dan Mesa Verde te bezoeken. dit is flink zuidelijker en hopelijk ook warmer!!!

• 10 Mei 2014 - 09:43

Hannie:

Hallo koukleumers,
    Oh ik denk zo vaak per dag aan jullie. Vooral dat het weer zo tegen zit. Maar de Millermotorclub zijn bikkels en gehard. Ik had jullie verslag gemist gisteren en nu twee. Gelukkig want het wordt weer een vertrouwd begin van de ochtend.
    Ik hoop ook een keer te lezen dat jullie het warm hebben tijdens de rit. Ik zal een schietgebedje naar boven sturen voor mooi weer op jullie's route.
    Groetjes Hannie

• 10 Mei 2014 - 09:59

MarianSprangers:

Hallo allemaal daar in het vere America jammer dat het zo koud is je ziet veel minder van de omgeving. Maar als ik het goed gezien heb op de route kaart gaan jullie zeer binnenkort weer naar warmere gebieden. Even doorbijten nog en jullie kunnen de sneeuw gedrag zeggen.
    Groetjes Marian.

• 10 Mei 2014 - 12:48

Trudy:

Hallo Familie daar in het verre Amerika, wat een een weer hebben juliie daar en zo koud.
    Ik hoop dat het spoedig beter wordt.
    Onbegrijpelijk dat er zo weinig koffie te koop is voor jullie, maar wel weer lief dat ze toch even gaan zetten.
    Nog veel plezier samen.
    Groetjes Trudy en natuurlijk ook van Cor.
    P.S. Jullie krijgen ook de groetjes van de bewoners van de Butterlaan 31.

• 10 Mei 2014 - 18:22

Joke Duits:

Hoi kou kleumers
    Zo jullie weten weer wat winter is. Hier hadden we het overgeslagen dus geniet nog even van de sneeuw!!! Nog veel veilige kilometers samen.
    Groeten uit Beverwijk
    Ton en Joke Duits