Dag 15 - 10 mei - Reisverslag uit Cortez, Verenigde Staten van MillerMotorClub - WaarBenJij.nu Dag 15 - 10 mei - Reisverslag uit Cortez, Verenigde Staten van MillerMotorClub - WaarBenJij.nu

Dag 15 - 10 mei

Door: Nathalie

11 Mei 2014 | Verenigde Staten, Cortez

Vanmorgen scheen de zon wat ons voorzichtig optimistisch stelde. Het had wel gevroren dus moesten we de motoren eerst ijsvrij maken. Dat eerst gedaan om daarna aan te schuiven bij een overheerlijk ontbijtbuffet. Bijna genoeg gegeten om de dag door te komen.

Om 08.30 uur stapten we op de bikes om door Curecanti National Recreation Area naar de Black Canyon te gaan. Bij Pleasant Valley zijn we gestopt om te tanken en koffie te drinken. We zaten te genieten van de zon toen we haast belaagd werden door een meute kolibries!! De eigenaar vond het maar vreemd dat wij steeds fotos aan het maken waren. Daarna doorgereden naar Cimmaron waar Locomotive #278 zou staan. Onze pech natuurlijk dat ze net in restauratie stond. Gelukkig hadden de boys nog een stukje verder gereden zodat ze nog een foto konden maken.

Vervolgens reden we door naar Red Mountain, uiteraard de matrixborden over de afgesloten pas negerend... De weg bleek van maandag tot en met zaterdag van 7.30 tot 13.30 afgesloten te zijn in verband met werkzaamheden en jawel, wij kwamen om 12.00 aan..We konden 2 dingen doen;wachten of terug rijden en een mega detour naar Mesa Verde maken.
We kozen er voor om te wachten, ondertussen fotos maken van het uitzicht en kletsen met Robert Young uit North Texas. Hij heeft zelfs een foto van ons gemaakt, zo onder de indruk van ons was hij :-)

Tot onze verbazing ging de pas al om 12.40 open, dus konden we sneller dan verwacht onze reis vervolgen. De pas was erg koud maar o zo mooi! Het betere bochtenwerk. Nadat we de berg over waren, zijn we even voor een foto- en pitstop gestoppt in Silverton. Hier stond een #482 stoomlocomotief die naar Durango ging. We wilden we een ritje maken, maar daar moet je een dag voor uittrekken, dus staat dat op onze verlanglijstje voor de volgende vakantie.Wel veel foto's gemaakt, ook van binnen!! Helaas mocht Miklos er niet meer in, jammer voor deze trein liefhebber.

Vervolgens moesten we nog een keer de koude bergen in, maar aan de andere kant wachtte ons dan eindelijk een warme vallei.
Omdat Andros de naam en het adres van het hotel in Cortez kwijt was, zijn we uit pure wanhoop (XD) gestopt bij een Starbucks. Daar een bak koffie (Oprah Chai Tea Latte voor mij) genomen en via de wifi de info opgezocht.

Daarna gelijk door gereden naar Mesa Verde waar we aan de late kant aan kwamen, 16.00 terwijl om 17.00 het park dichtgaat. We zijn met zn allen in de SUV gaan zitten en Miklos heeft ons in sneltreinvaart naar het park gebracht. Daar hebben we de hoogtepunten gezien. Eeuwen oude pueblo's uit 600 na Christus. Helaas was er niet genoeg tijd om de lange route met private guide te doen. Ook dat is een vervolgbezoek waard.

Om 18.30 kwamen we aan in Cortez waar we een overnachting in Econolodge hadden geboekt. De jongedame achter de balie was niet de slimste van het stel, waardoor het afrekenen wat vertraging op liep. Gelukkig maar dat Cor en Miklos een Nobel Prize in Economics hebben ;-)
De locatie van het hotel is perfect, want tegenover zat een Wallmart, Shell tankstation en Denny's Diner.
Nadat we ons hadden opgefrist zijn we bij Denny's gaan eten. En zowaar glutenvrije vis!!

We hebben vandaag 216 op de motor gereden, 276 met de auto. Inmiddels al op de helft van de vakantie, het is erg hard gegaan. Gelukkig dat we deze blog bijhouden, want de dagen vloeien in elkaar..
Morgen gaan we naar de Four Corners en eindigen in Page of Kayenta, afhankelijk van de tijd.

• 11 Mei 2014 - 10:47

Ik:

Wat gaat de tijd snel hè. Maar het is wel heeeeeeeeel erg mooi allemaal. Erg veel plezier en een goede reis verder. Marian.

• 11 Mei 2014 - 11:02

Henny:

Goedemorgen vakantiegangers
    Ik smul nog steeds elke dag van jullie verhalen.
    Wel koud nou ja jullie hebben tenminste nog sneeuw gehad dit jaar!!!
    Hier komt het met bakken de lucht uitzetten en harde wind. Dat is zeker geen pretje om in te rijden.
    Het zal afzien zijn als jullie weer op de Nederlandse smalle wegen gaan rijden.
    En Nathalie wat zal je een conditie hebben opgebouwd,
    Nu ik kijk alweer uit naar morgen en hopelijk zijn jullie dan van kou en sneeuw af.

Groetjes uit De Zilk

• 11 Mei 2014 - 21:51

Hannie:

Hey bikers and drivers,
    Een beetje late reactie maar ja vroeg (ahum 10.30uur) op pad voor de bezoekjes aan de moeders. En nu dus eindelijk even de tijd genomen voor jullie verslag. Gaat weer lekker daar hè Nathalie Starbucks en ook nog een Walmart tegenover jullie hotel. Je moet wel denken in een paradijsje beland te zijn. Lekker genieten dus.
    Hopelijk krijg je vaker zulke momenten.
    En laat de mannen maar miepen hoor, daar zijn het mannen voor.
    Op de helft alweer dat gaat inderdaad snel zeg, wel jammer moeten we alweer bijna afkicken. Maar gelukkig komen er nog veel verslagen uit de Big Apple.
    Dus tot de volgende keer.
    Groetjes Hannie

• 11 Mei 2014 - 21:51

Hannie:

Hey bikers and drivers,
    Hopelijk krijg je vaker zulke momenten.
    En laat de mannen maar miepen hoor, daar zijn het mannen voor.
    Dus tot de volgende keer.
    Groetjes Hannie

• 12 Mei 2014 - 09:52

Erna Beekman:

Hey Nathalie,

Hey lijkt wel herfst hier, storm, regen, en regen, verwarming aan. Getver niiks aan.
    Ik heb de foto's bekeken maar waar blijft Nathalie in vol ornaat op de motor? Hint......
    Overigens prachtige foto's! Jullie zien wel heel veel moois!