Dag 27 - 22 mei - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van MillerMotorClub - WaarBenJij.nu Dag 27 - 22 mei - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van MillerMotorClub - WaarBenJij.nu

Dag 27 - 22 mei

Door: Nathalie

24 Mei 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

De allerlaatst rijdag was een feit...de laatste miles op de motor voordat we ze weer inleverden in Los Angeles. We zouden Highway 101 volgen tot we de Highway 1 konden pakken.Een gesmeerde rit was het niet. Eerst misten de jongens de afslag naar Highway 1. Een paar miles verderop stonden ze op ons te wachten en waren we weer compleet. Bij de tankstop raakten we Cor kwijt en even verderop raakten Sjaak en ik de auto ook nog kwijt. Gelukkig hadden we allemaal een mobiel bij ons en via sms kregen we de verzamellocatie door: afslag 62B. Nu raakten mn vader en ik eerst nog in de war en reden een paar miles noord in plaats van zuid, wat een half uur vertraging opleverde.

Uiteindelijk hadden ook wij het rendezvouspunt gevonden en reden we snel door naar een eettent want het was inmiddels 12.00 en we hadden nog geen ontbijt gehad.. Bij de Ihop hebben we uiteindelijk goede hamburgers gegeten (niemand had trek in de pancakes waar de Ihop om bekend staat).

Nadat we weer op krachten waren gekomen, zijn we doorgereden naar de Santa Monica Pier. Uiteraard een paar foto's van het officiële eindpunt van Route 66 genomen. Al met al zijn we daar een half uur geweest waarna we de laatste 13 miles naar Eagle Rider aflegden...en uiteraard in een dikke file terecht kwamen waardoor we op 2 minuten aankwamen! Bij de rentalshop was het een drukte van jewelste, een hoop motoren moesten ingeleverd worden en er was een grote groep Duitsers die motoren kwamen ophalen.

Het inleveren ging supersnel, alle motoren werden goedgekeurd en nadat we hadden getekend voor inlevering (en de houder voor de Garmin er af hadden gehaald), konden we met de auto richting ons laatste hotel, dezelfde als de eerste nacht, namelijk Hilton Universal City. Ook die rit stonden we lang in de file, waardoor er op een gegeven moment 3 snurkers op de achterbank zaten :-)

Aangekomen bij het hotel bleek er een stagiaire uit Nederland bij de receptie te werken. Vooral haar Amerikaanse collega's vonden het geweldig om ons te horen spreken.

Voordat we de koffers naar de hotelkamer brachten, werden eerste de tickets voor Warner Bros VIP Tour geregeld. Ik besloot om niet mee te gaan maar om in de plaats van de tour het nabijgelegen winkelcentrum te plunderen. De dame die kaartjes had gereserveerd, hielp mij daarna met de route naar en in het winkelcentrum waarna we nog een tijd kletsten over onze vakantie.

Uiteindelijk hebben we ons opgefrist en zijn we naar de Universal City Walk gelopen waar we besloten (weer) bij het Hard Core Cafe (aldus Cor en Sjaak) te eten. Deze vestiging had helaas geen glutenvrij brood maar gelukkig stonden er genoeg andere gerechten op het menu.

Na het diner zijn we nog een drankje in de lobby gaan doen. Daar vroeg Sjaak of de SUV zouden worden ingeleverd voor of na onze drop-off op LAX. Het vormde voor Miklos geen probleem om met zijn vijven en onze koffers in een cabrio te gaan zitten (hup, een spinnetje over de bagage en klaar) maar we waren het er toch over eens dat de wisseling van auto's handiger zou zijn ná onze drop-off ;-)

• 24 Mei 2014 - 07:43

MarianSprangers:

Het was heel plezierig om jullie verslagen te lezen.
    Ik wens jullie goede vlucht naar Nederland
    Groetjes Marian.

• 24 Mei 2014 - 07:48

Biggi:

Fijne terugreis!

• 24 Mei 2014 - 13:24

Hannie:

Hello drivers,
    Ja zonder motoren wordt het gewoon drivers. Koste het jullie veel moeite om de motoren in te leveren? Jullie trouwe vervoerders?
    Zo zie je maar wij Hollanders werken overal. Wel leuk om gewoon aan de balie je verhaal te kunnen doen in Nederlands.
    Ik hoop Nathalie dat je nu alles heb kunnen kopen wat je van plan was en dat alles mee terug kan in je koffer.
    Geniet nog van jullie laatste uren samen als de Miller Motor Club.
    Groetjes Hannie