Dag 26 - 21 mei - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van MillerMotorClub - WaarBenJij.nu Dag 26 - 21 mei - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van MillerMotorClub - WaarBenJij.nu

Dag 26 - 21 mei

Door: Nathalie

23 Mei 2014 | Verenigde Staten, Pismo Beach

Omdat de boottocht om walvissen te spotten pas om 10.00 uur begon, konden we ook deze ochtend een uurtje langer blijven liggen. Heerlijk was dat! Na het continentale ontbijt werden we door Andros in de haven afgezet en volgende een "dramatisch afscheid" (Miklos die met tranen in zijn ogen achter Andros aan rende :-). Omdat we er erg vroeg waren, besloten we een kopje koffie (bij Starbucks) te halen. De bestelling ging niet helemaal goed, blijkbaar klinkt een Italiaanse "Cappuccino" als " Cup of tea".. Dat betekende wel dat de drankjes mee moesten nemen als we op tijd op de boot wilde zitten.

Even na 10.05 vertrok de boot voor een 45 minuten durende tocht naar het gebied waar de walvissen waren. Het was bewolkt en erg fris, gelukkig waren we allemaal warm gekleed.
Nadat we eindelijk de golven getrotseerd hadden en de eerste walvissen konden spotten, hield ik mijn ontbijt niet meer binnen. Het hele uur dat ronddobberde en allerlei walvissen konden spotten, hing ik doodziek over de railing...enigste voordeel was dat ik als enige van ons een opspringende walvis heb gezien.
De rest had de tijd van hun leven, er zijn heel veel foto's en filmpjes gemaakt, ik ben net zo benieuwd als jullie!

Tijdens de terugtocht, ook weer 45 minuten, heb ik op een bankje gelegen met mn ogen dicht. Echt waar voor mijn geld dus..
Ik was dan ook wat blij dat we om 13.15 weer vaste land onder onze voeten hadden. Andros stond ons weer op te wachten met de auto en bracht ons naar het hotel waar de motoren op ons stonden te wachten.
Ik mocht gelukkig in de auto, Miklos zat op mijn motor om de Big Sur te rijden. De Big Sur is een geweldige weg langs de kust, bijna de hele weg rechts de Pacific Ocean en links diverse natuurgebieden zoals Los Padres nat. forrest.
Onderweg lagen er op vele stranden weer zeeleeuwen en volgens Miklos ook zeeolifanten die met de grote oren en slurf. Op een van de rust plaatsen met mooi uitzicht liepen vele eekhoorns die bijna uit zijn hand aten. Dit was een van de mooiste wegen die wij hebben bereden. Vele automobilsten gingen voor ons aan de kant. Zeker onze reputatie of gewoon beleefdheid.

Nadat iedereen gereed was, zijn we via Highway 1 naar Pismo Beach gereden. Onderweg zagen we een prachtige kustlijn met veel zeeleeuwen, zeeolifanten, squirrels en zelfs een wilde kat! En dat allemaal langs een weg vol bochten en pieken en dalen, fantastisch!

Onderweg zijn we bij de Big Sur Inn wezen tanken en lunchen. de lunch was zo groot, dat ik voor het eerst een doggybag meenam!

Bij Moonbeach moest de auto volgegooid worden en vroeg Andros aan Cor "Kun je kijken of ze hier ijs hebben?". Dus ging hij iedereen langs om te vragen of ze een ijsje wilden..Niemand wilde een ijsje, dus kwam Cor terug bij Andros en zei "Nou, jij bent de enige die een ijsje wilt hoor.". "Nee, ijs voor de koelbox", zei Andros. "Ohhhh"

Uiteindelijk konden we, met ijs in de koelbox, doorrijden naar het Sea Garden Motel in Pismo Beach. Het meest shabby motel tot nu toe, maar gelukkig hebben we het Hilton in LA om naar uit te kijken.
Het motel lag op loopafstand van het strand, de pier en de restaurants. We zijn bij Guiseppe's Cucina italiano gaan eten, de best ravioli van de hele vakantie!

Daarna zijn we nog even het dorp ingelopen, bij de pier werd ons weer drugs aangeboden, Cor verstond Movies in plaats van Roofies, maar goed dat hij niet naar de film wilde ;-)

Bij de lokale kroeg hebben we nog een drankje gedaan en heeft Cor met poolen een grandslam behaald, 3 overwinningen achter elkaar! Een mooie afsluiting van een mooie dag!!

• 23 Mei 2014 - 18:37

MarianSprangers:

Wat jammer van de bootreis maar Nathalie met mij zou het zelfde zijn gebeurt.
    Maar nu A.L. geniet er van .En shop ze.Groetjes Marian.

• 23 Mei 2014 - 19:13

Meredith Kanninga:

Jammee Nathalie. Hoop dat je je morgen wat beter gaat voelen

• 23 Mei 2014 - 19:38

Angela:

miklos in tranen best zielig (als je hem zou kennen.....)

zeeziek tja, dat had je kunnen verwachten. Had je je armbandje niet om? Wel jammer dat je er niet van heb kunnen genieten, dan maar wachten op de foto's en film van de andere.

geniet van jullie laatste nacht en dagen.

• 23 Mei 2014 - 20:25

Hannie:

Hello MMC,
    Ach Miklòs hoe moet het nu als er zo direct drie weg gaan? Dan veroorzaakt je een overstoming!
    Dus verman jezelf. :-)
    En Nathalie ik was er al bang voor meissie. Wat een pech. Gelukkig vlieg je naar huis.
    Maar nu ga je naar favoriete hobby. Heel veel geluk en plezier. Dat wordt weer afkicken van Starbucks. Oei dat wordt moeilijk. Maar ja wij moeten ook weer een andere bezigheid zoeken. Geen blogs meer.
    Oei als we dat maar trekken?
    De laatste lootjes. Tot zondag.
    Groetjes Hannie

• 23 Mei 2014 - 21:09

Henny Ijsbrand:

Ha motorrijders,

Ik heb genoten van de tochten.
    Jammer dat je niet hebt kunnen genieten van de walvisvaart Nathalie.
    Hopelijk weer gauw opgeknapt.
    Als jullie thuis komen kunnen jullie met tevredenheid zeker terug kijken op deze mooie tochten.
    Goede reis terug en tot gauw ziens,

Groetjes ut de Zilk
    Henny IJsbrand

• 24 Mei 2014 - 02:02

Miklos:

@ Hannie,

Als die andere 3 weg zijn, dan zal ik idd weer tranen hebben. Maar dan van geluk natuurlijk