Dag 25 - 20 mei - Reisverslag uit Daly City, Verenigde Staten van MillerMotorClub - WaarBenJij.nu Dag 25 - 20 mei - Reisverslag uit Daly City, Verenigde Staten van MillerMotorClub - WaarBenJij.nu

Dag 25 - 20 mei

Door: Nathalie

21 Mei 2014 | Verenigde Staten, Daly City

Ook vandaag heerlijk uitgeslapen en goed uitgerust op pad gegaan. We nemen 3 dagen de tijd om over Highway 1 naar La te gaan dus kunnen we rustig aan doen en wat meer zien van de omgeving.

Na een uurtje te hebben gereden, zijn we in Pescatora gestopt voor ontbijt bij Duarte's Tavern. Een diner die al sinds 1894 bestaat en zelfs een American Original Award heeft ontvangen. Erg leuk om mee te maken.

Na het ontbijt zijn we doorgereden naar Monterey, onze stop voor vandaag. De rit nam een half uur langer in beslag door een megafile in verband met wegwerkzaamheden maar dat kon onze pret niet drukken. Al met al hebben we. 'slechts' 125,1 miles gereden.

Eenmaal aangekomen bij het juist hotel (Days Inn, we waren eerst naar een andere gereden), hebben we ons omgekleed en zijn we de plannen gaan bespreken. In de hotellobby hebben we een plattegrond van de stad gehaald en zijn we lopend naar de haven (ook Fisherman's Wharf genaamd) gegaan.

Monterey staat bekend om de walvissen die voor de kust zwemmen, dus kan een Whale Watching Tour niet ontbreken. Maar ja, we waren weer net een kwartier te laat, dus hebben we besloten om morgenochtend vroeg een tour te doen. Gelukkig was er nog plek! De tocht hebben wij geboekt bij Chris Whale Watching, waar Cor toch maar een petje tegen de zon heeft gekocht.
We zijn een rondje door de haven gaan doen en zijn toen in 2 groepjes uiteen gegaan. Cor en Sjaak zijn een tocht om de haven gaan maken om wat wildlife te fotograferen (otters, pelikanen, zeeleeuwen, kwallen, vogels, zeehonden) terwijl de rest een pilsje is gaan pakken op een terras (en een krab en een hagedis hebben gespot). Heerlijk uit de wind en de zon, echt vakantie!

Via de plattegrond hadden we ook een restaurant uitgezocht, P.F. Chang's, ook een bekend instituut in de USA. Het was nog wel een hele wandeling die ons gelukkig langs een braderie leidde! Heel leuk om dat nog mee te kunnen pakken, en ze hadden zelfs glutenvrije koekjes!!

Uiteindelijk na een lange wandeling (op de plattegrond leek het een stuk korter), kwamen we aan bij het restaurant. Heel lekker Chinees-Amerikaans gegeten en zelfs een (glutenvrij) toetje genomen.

De terugweg liep een stuk makkelijker, down hill loopt toch lekkerder. Op de hoek bij ons hotel bleek een slijterij te zitten dus konden we onze voorraad drank ook weer aanvullen. Erg belangrijk :-)

Morgen staat er dus een mooie tocht over het water op het programma. Andros gaat de ochtend gebruiken om naar de kapper te gaan, een mani-pedi te doen én te shoppen in de Mall ;-)
Na de boottocht pakken we de motoren en rijden een kleine 200 miles via de kust. Miklos neemt mijn motor een dagje over zodat ik mijn handen nog wat rust kan geven. Ik ben namelijk 's nachts heel erg onrustig en 'rijd' nog een hoop miles (wat mijn handen en vingers geen goed doet). Daarna hebben we nog 1 dag op de motor voor we afscheid van ze moeten nemen. Vooral Cor gaat het zwaar krijgen..

• 21 Mei 2014 - 09:29

MarianSprangers:

Als ik het goed begrijp was San Francisco niet wat jullie ervan verwacht hadden, op alcatras na.
    Als dat zo is , is dat jammer.
    Maar de kustweg is dan weer heel mooi. Veel plezier nog. Groetjes Marian.

• 21 Mei 2014 - 09:54

Nicolette:

Met veel plezier de laatste reisverslagen gelezen en foto's bekeken. Geniet van de laatste dagen en Cor sterkte met "het afscheid".

• 21 Mei 2014 - 10:58

Hannie:

Hello lazy birds,
    Je ga bijna denken dat julli vakantie aan het vieren zijn. Nou dat mag hoor jullie hebben al genoeg miles gevreten.
    Walvis spotten hoeft Miklòs niet meer te doen die heeft hij al een keer gespot van af het strand in New Sealand. Dus kan hij mooi met Andros mee naar kapper. :-)
    Jeetje MMC het einde van de vakantie nadert als jullie al nadenken over het afscheid nemen van jullie motor. Dat wordt heftig zeg. Sterkte daarbij. Ze hebben jullie toch vrijwel probleemloos over gebracht waar jullie naar toe wilden.
    Geniet van de laatste loodjes en op naar het volgende verslag.
    Groetjes Hannie

• 21 Mei 2014 - 11:01

Anneke En Peter:

Wat gaat jullie reis snel zeg. Niet te geloven dat het al weer bijna voorbij is.
    Maar wat een mooie herinneringen zullen jullie bewaren aan deze fantastische reis. Prachtig.
    Nog veel plezier en veilige kilometers (o nee, miles).
    Groet Anneke en Peter

• 21 Mei 2014 - 11:05

Hannie:

P.S
    Mooie foto's van San Francisco. Thank you so much.
    Groetjes Hannie

• 21 Mei 2014 - 15:35

Hilde:

Dat wordt afkicken straks! Niet alleen voor jullie ;-) Ik verheug me elke dag op een nieuw verslag. Geniet ze!

• 21 Mei 2014 - 18:44

Trudy:

Jullie hebben maar mooi volbracht, al zijn jullie er nog niet. dagen aftellen.
    Veel plezier nog verders.
    Ik zal het missen.
    Groetjes Trudy

• 21 Mei 2014 - 19:39

Biggi:

Hoi Nathalie, mooie foto's. Kan niet wachten tot ik het digi-album zie. Dat wordt nog een hele klus voor je. Geniet van de laatste miles!