Dag 24 - 19 mei - Reisverslag uit Daly City, Verenigde Staten van MillerMotorClub - WaarBenJij.nu Dag 24 - 19 mei - Reisverslag uit Daly City, Verenigde Staten van MillerMotorClub - WaarBenJij.nu

Dag 24 - 19 mei

Door: Nathalie

21 Mei 2014 | Verenigde Staten, Daly City

Heerlijk een 'vrije' dag in San Francisco! We konden zowaar een uur langer in bed blijven liggen zodat we nog een beetje het gevoel hadden dat we konden uitslapen.
Omdat de vreselijke lucht in de kamer van Miklos en Andros niet weg ging (het leek zelfs erger te zijn geworden), werd toch besloten dat ze naar een andere kamer gingen. Toen de bagage was overgebracht naar de nieuwe kamer, zijn we met zn allen in de auto gestapt om de stad in te gaan (we zaten namelijk op het uiterste randje en konden de grote afstand niet lopend doen).

Eerste stop was Candlestick Park, het oude stadion van de SF 49'ers, mijn American Football Club. Op de website van het stadion konden we lezen dat we een tour konden maken, maar eenmaal aangekomen bij het stadion, bleek dat toch niet zo te zijn. We mochten zelfs geen foto's op het terrein maken, dus heb ik alleen foto's van de bak beton met hekwerk er voor...

Doorgereden naar het stadshart, wat een hele tour werd vanwege alle eenrichtingswegen. Ook overdag zie je overal zwervers, wat een rare gewaarwording blijft. Het geeft de stad iets onbehaaglijks.

Uiteindelijk konden we de auto kwijt op een parkeerplaats vlakbij Pier 39, de place to be op Fisherman's Wharf. Geen goedkope parkeerplaats, maar liefst $35,00 voor een dagkaart. Amsterdam is goedkoper :-)

We zijn gelijk naar Fisherman's Wharf gelopen en hebben ontbeten bij Eagle Cafe. Cor kreeg helemaal toestemming van de chef om zijn eigen brood en cruesli te eten en Miklos had een hele kluif aan de Steak 'n Eggs. Na het ontbijt een rondje gelopen en wat winkels bekeken. Er stond een aardige wind waardoor het af en toe akelig koud was. Daarom besloten we een dagkaart voor het openbare vervoer te halen, konden we mooi de stad zien en warm blijven!
We hadden mazzel dat we gelijk in een authentieke tram konden stappen die ons rechtstreeks de winkelstraat bracht. In Westfield Mall hebben we een paar winkels bezocht, maar ook hier niet gewenste NFL artikelen. Hoewel ik me nog heel land had kunnen vermaken, werd het voor de mannen tijd om weer op pad te gaan, dus zijn we een drankje gaan halen bij de Starbucks. Niet eens mijn idee, de heren opperden het zelf!! Maar wie ben ik om dan nee te zeggen ;-)

Na de koffie zijn we met de Cable Cart verder gegaan. Een unieke ervaring, we hebben de hele rit onze ogen uitgekeken. We eindigden weer bij Fisherman's Wharf, waar we gebruik hebben gemaakt van happy hour, lekker in het zonnetje.
Rond 17.00 zijn we teruggelopen naar de auto om de warme kleding aan te doen en BBQ Kokkie mee te nemen voor de avondtour in Alcatraz. Omdat we nog ruim een uur moesten wachten, zijn we teruggelopen om bij het Hard Rock Cafe een drankje te doen. Dat dachten meer mensen, want in de rij bij de boot naar Alcatraz kwamen we een hoop bekenden tegen.

Om 18.15 mochten we aan boord en vertrokken we naar het eiland met de beroemdste gevangenis. Wat we niet wisten, is dat de gevangenis ook een National Park is, dus Yosemite was niet de allerlaatste.
We kregen een uitgebreide tour van dock naar gevangenis en ook in het complex (in het Nederlands!). Heel indrukwekkend was het om daar rond te lopen. We konden zelfs een aantal speciale tentoonstellingen/tours bezoeken, dus hebben we de ziekenhuisafdeling en de Sound of the Slammer (het openen en sluiten van de deuren) bezocht. Om 21.00 hadden we alles gezien en zijn we teruggelopen naar de dock om te wachten op de laatste boot terug naar het vasteland.
Gelukkig hadden we ook op de terugweg een zachte overtocht en hadden we geen last van zeeziekte!
Het was inmiddels 22.00 dat we weer aan land waren en we hadden erge honger. Een aantal restaurants was al aan het sluiten maar het Hard Rock Cafe was open tot 23.00 dus hebben we daar (overheerlijk) gegeten.
De ober van ons eerste bezoek herkenden ons (aan het shirt van Cor) en kwam nog even naar ons toe. Cor was rap van tong en grapte dat wij daar helemaal nooit weg waren geweest, maar dat de service van hem zo slecht was, dat we maar naar de andere kant van het cafe waren gegaan. Humor alom!!

Na het eten zijn we snel naar de auto gegaan om terug te gaan naar het hotel. Omdat we morgen een relatief korte tocht hebben, kunnen we nog een dag 'uitslapen', een heerlijke gedacht!

• 21 Mei 2014 - 10:43

Hannie:

Hello uitslapers,
    Is ook wel eens lekker een keertje uitslapen. Er lag zeker een dooie muis of rat in the room from the young boys? Want dan wordt de stank ook al erger.
    Ik dacht kokkie al te zien liggen in de gevangenis. Wouw Alcatres. Super lijkt mij dat. Weer een ervaring erbij.
    Goh en een chef die zelf meegenomen voedsel toestaat, dat mag wel in de krant. Moeten ze maar glutenvrij serveren.
    Luitjes tot het volgende verslag.
    Groetjes Hannie