Dag 23 - 18 mei - Reisverslag uit Daly City, Verenigde Staten van MillerMotorClub - WaarBenJij.nu Dag 23 - 18 mei - Reisverslag uit Daly City, Verenigde Staten van MillerMotorClub - WaarBenJij.nu

Dag 23 - 18 mei

Door: Nathalie

19 Mei 2014 | Verenigde Staten, Daly City

Ons laatste National Park - Yosemite- stond vandaag op het programma. Nadat we in het hotel hadden ontbeten, zijn we op pad gegaan. De weg naar het park toe beloofde al veel goeds! Weer veel groen en mooie bochten omhoog. Het werd behoorlijk fris. Heerlijk.

Nadat we zonder al te veel problemen het park in kwamen (gewoon met de motoren doorrijden terwijl de dame bij de ingang staat te zwaaien dat we moeten stoppen..), konden de oh's en ah' s komen hoor, wat een geweldig park! We hebben duidelijk het beste park voor het laatst bewaard. Jammer dat we maar een paar uurtjes hadden, want we zagen genoeg dingen om te doen. Kajakken, fietsen, wandelen...volgens mij raak je na een week nog niet uitgekeken!

Om 13.00 uur reden we het park uit om bij een wegrestaurant te lunchen. Het betalen ging niet helemaal goed, ipv een goede tip, lag er $20 te weinig..Uiteindelijk is het allemaal nog goed gekomen en mogen we vast terugkomen...ooit...

Vervolgens zijn we via de highway zo snel mogelijk naar San Francisco gereden. Wel ietsjes om omdat we graag over de Golden Gate Bridge de stad in wilden rijden. Wat een prachtige rit was!
Overdag, met een heerlijk zonnetje is het fantastisch vertoeven in deze stad. Zodra de zon ondergaat, verandert het straatbeeld aanzienlijk. De zwervers nemen de straten over en de vrolijke sfeer slaat om.

Onze accommodatie, Town Motel, bleek in het slechtere deel van de stad te liggen. De kamers zelf zijn netjes en schoon (al hangt er een slechte lucht in de kamer van de neven) en we kunnen gratis op het terrein parkeren.
Toen Cor bij de receptie ging vragen waar we het beste konden eten, kwam er een louche figuur aanlopen die ons drugs probeerde te verkopen..Leuke buurt dus.

Met de auto zijn we op zoek gegaan naar een eettent. En ja, ook hier de leukste tentjes net dicht. Uit pure wanhoop zijn we bij Pollo Campero ( latijnse versie van KFC) gaan eten. Lekker en goedkoop, we waren allang blij dat onze buikjes gevuld waren.

Morgen verblijven we nog 1 hele dag in San Francisco, mochten we de nacht goed doorkomen, blijven we hier nog een nacht slapen. We gaan een hoop doen, bezoekje aan een Mall, SF 49'ers stadion, Alcatraz..dat wordt dus gewoon de wekker zetten, uitslapen zit er niet in.
Wel fijn dat de motoren morgen een rustdag hebben. Mijn handen begonnen na de rit van vandaag (273,5 miles) toch echt te protesteren en ook Sjaak begint last van zijn zitvlak en rug te krijgen. Mede door de zeer slechte wegen rond San Francisco. Vandaag was wel een uitzondering en de laatste lange dag, de komende dagen zijn niet langer dan 189 miles.

• 19 Mei 2014 - 08:48

Hannie:

Good morning MMC,
    Als e foto's die Miklòs stuurde via de WhatsApp van dit laatste park waren, nou dan ben ik het met je eens Nathalie. Mooi zeg. Wel jammer dat jullie er zo door heen "scheuren". Dan missen jullie nog veel meer. Dus moet de tocht een keer over. Op de fiets ofzo.
    Rijden over de Golden Gate Bridge wouw wat een ervaring moet dat geweest zijn. Dat is echt een mooie brug.
    Ik hoop dat jullie wel weer heel uit San Francisco komen. Brr....
    Al hoe wel de Miller motor club krijgen ze niet gauw kapot. En Sjaak sterkte met je rug, valt nog mee na 3 weken op een motor dat je er nu pas last van krijg!
    Jullie zijn bikkels.
    Groetjes Hannie

• 19 Mei 2014 - 15:06

MarianSprangers:

Geweldig wat een intrede in San Francisco .Heerlijk voor jullie achterwerk, rust.
    Maar nu komen de voeten aan de beurt .Veel plezier nog en tot het volgende blog.
    Marian,

• 19 Mei 2014 - 16:18

Trudy:

wauw wat 'n mooie foto's.
    Prachtig ik had nu even tijd om te kijken.
    Rust lekker uit en geniet.
    Groetjes Trudy

• 19 Mei 2014 - 23:42

Anneke En Peter:

Jullie horen niet veel van ons, maar we lezen met veel plezier alle reisverslagen.
    Wat hebben jullie een fantastische reis!
    Geniet nog maar lekker. Er kan volgens mij nog jaren over gesproken worden!
    Groeten van Anneke en Peter