dag 21-16 mei - Reisverslag uit Wofford Heights, Verenigde Staten van MillerMotorClub - WaarBenJij.nu dag 21-16 mei - Reisverslag uit Wofford Heights, Verenigde Staten van MillerMotorClub - WaarBenJij.nu

dag 21-16 mei

Door: nathalie/cor

17 Mei 2014 | Verenigde Staten, Wofford Heights

Vandaag op tijd opgestaan omdat de rit van vandaag door Death Valley gaat. Alle vooroordelen ten spijt, het werd een schitterende tocht, wel warm zo'n 94 graden Fahrenheit (34C), maar het was echt mooi. Droge vallei met er omheen mooie bergen en vergezichten.

Sjaak en Nathalie reden de tocht zonder motorjas en handschoenen, dit ging prima. Zij hadden alleen een leer vestje over hun T shirt, gekocht in het casinohotel in Laughlin.
Dead Valley National Park staat bij ons zeker hoger dan Joshua Tree en Mojave Dessert. Net buiten het park in Olancha gegeten waren wel geteld 2 minuten te laat voor het ontbijt, dus dan maar geluncht. Tijdens het eten ging net de plaatselijke attractie voorbij, helaas waren wij niet ingelicht dus zagen wij een prachtige kudde black angus koeien voorbij gaan, begeleidt door 3 echte cowboys. Te laat voor mooie foto's. Het eten was goed.

Voor insiders Death Valley is heet maar voor ons was de weg naar Wofford Heights vele malen heter, op gevoel dan. Want bij elke afdaling kregen wij een zeer hete klap warme lucht, dit viel niet mee. Wij zijn dus vele malen gestopt en zeker 2 liter water gedronken. Gaande weg werd het groener en kwamen wij in de buurt van de Kern River en Lake Isabel. Erg mooi. De afstand viel nog mee, 210,8 miles gereden.

Andros heeft het motel uitgezocht wat volgens Miklos niet veel kon zijn gezien de foto's op het internet. Gelukkig voor ons waren het nog foto's van de vorige eigenaar. het Mount N' Lake Motel was helemaal opgeknapt en de kamers zagen er goed uit. Hele aardige mensen, afkomstig uit India. Natuurlijk een leuk gesprek gehad over Namakkal en zo. Echt boeiende mensen. Hun klusjesman bleek een begenadigd schilder te zijn en ging direct zijn fotoboek halen. Zeer mooie natuur schilderingen.
Voor het eten gingen wij naar een naburig dorpje Kernville hogerop aan de rivier gelegen. Leuk dorpje. Helaas voor Nathalie waren alle leuke winkeltjes net 15 min dicht. Er waren weinig eethuisjes dus werd het weer een Italiaan. "That's Italian Restaurant". Het eten was goeden daar gaat het om. Ze hadden zowaar glutenvrije spaghetti. De eigenaar sprak zelfs een woordje Nederlands.
Bij het motel nog lekker buiten gezeten met zoals het hoort een zwoel windje en zowaar een kopje koffie.

Morgen gaat de rit richting Yosemite National Park, ongelooflijk dat we al 3/4 van de vakantie achter de rug hebben.

• 17 Mei 2014 - 09:47

Hannie:

Hello ryders,
    Je valt ook in rijden van route 66 van het ene natuurgeweld (kou en sneeuw) in het andere natuurgeweld (droogte hitte en stof). Maar dat is voor de verandering ook wel eens lekker om te kunnen rijden in een leer Jackie.
    En wat vervelend voor je Nathalie dat de winkels dicht waren wij vrouwen krijgen daar geen genoeg van.
    Interessante mensen komen jullie steeds tegen geweldig.
    Groetjes Hannie

• 17 Mei 2014 - 09:56

Hannie:

P.S.
    Mooie foto's. Dank jullie wel.

• 17 Mei 2014 - 13:15

Martijn.:

Howdy MilerMotorClub,

Een rit door Death Valley wat een beleving zal dat geweest zijn zo door die hitte.
    Mooie snapshots vanuit de helikopter btw, gaaf is dat he met een helikopter vliegen.
    Je beleeft het vliegen veel anders dan een vlucht in een vliegtuig.
    Dacht dat jullie gingen in die Black Hawk gingen vliegen, dat had ik ff niet goed begrepen...wat een foto op de fam app wel niet doet ;-).
    Maar deze Eurocopter squirrel is ook een mooie helikopter.
    Veel plezier nog met jullie roadtrip.
    Groet van ons.

• 17 Mei 2014 - 13:18

Martijn.:

---Dacht dat jullie in die Black Hawk gingen vliegen----(zonder "1ste gingen")

• 17 Mei 2014 - 16:29

MarianSprangers:

Bedankt voor de mooie fotos het ziet er geweldig uit ,past mooi bij de geschreven tekst van Nathalie en Cor.
    Veel plezier nog in de zon .
    Groetjes Marian.

• 17 Mei 2014 - 20:52

Henny:

Ha motorrijders,

Ik geniet en rij mee als t mag de volgende trip achterop.!!!!!!!!
    Onwijs eerst kou en sneeuw nu zonder handschoenen en stof.
    Ook het spannende van wel of geen benzine daar moet je het toch op doen !!!
    Tja en dat Nathalie er jong uitziet is bekend, maar dat ze oordoppen in moet !! Mannen knijper op de neuzen.
    Het is weer genieten had nu veel te lezen liep wat achter, met de verhalen ...ook de helikopter vlucht wat was dat genieten voor jullie.
    Hebben jullie nog wel zin om terug te komen?????
    Wil graag straks echt de verhalen nog een keer horen als jullie op de smalle geregelde wegen langs komen wegomleggingen en stoplichten. Zullen jullie daar niet veel last van hebben !
    Genietze nog en kijk alweer uit naar jullie volgend avontuur,

Groeten uit De Zilk