Dag 20 - 15 mei - Reisverslag uit Beatty, Verenigde Staten van MillerMotorClub - WaarBenJij.nu Dag 20 - 15 mei - Reisverslag uit Beatty, Verenigde Staten van MillerMotorClub - WaarBenJij.nu

Dag 20 - 15 mei

Door: Nathalie

17 Mei 2014 | Verenigde Staten, Beatty

Vandaag stond een helicoptervlucht op het programma! We zijn daarom al om 08.00 uur vertrokken naar Boulder City. Bij het vliegveld hebben we de motoren geparkeerd en zijn we met de auto het dorp ingegaan. Daar hebben we ontbeten bij Mel's Diner. Glutenvrij was weer een hele tour, maar uiteindelijke lukte het Cor een maaltijd te bestellen.

Vervolgens zijn we naar de supermarkt gereden om een hoop water, bier en chips in te slaan. Morgen gaan we namelijk naar Death Valley dus moeten we genoeg water hebben.

Omdat we snel klaar waren bij de supermarkt, kwamen we erg vroeg aan bij de Touroperator. We konden gelukkig snel het papierwerk doen en de veiligheidsinstructie doornemen. Om 13.00 werden we opgehaald door de helicopterpiloot en konden we aan boord. De instructeur deed het erg leuk, grappige anekdotes en interessant weetjes tijdens de hele vlucht. Lake Mead, Hooverdam en de Grand Canyon West hebben we van boven kunnen bewonderen. Enige domper was de verplichte landing op Hualapai-terrein. Op het meest oninteressante stukje van de Canyon was een vliegveld gemaakt met 2 giftshops, doel van de landing was puur om prullaria te kunnen slijten, was niet gelukt was ;-)

Om 15.00 uur hadden we weer vaste grond onder ons en zijn we richting Death Valley gegaan, maar omdat we moe waren en het erg heet was, hebben we besloten om de Highway naar Beatty te pakken. Saaie weg, dat wel, maar we zijn wel langs Area 51 gereden.

In Beatty sliepen we in El Portal Motel. Nadat we waren ingecheckt en ons hadden opgefrist, zijn we in de Sourdough Saloon gaan eten.

Omdat we evengoed 223,2 miles hadden gereden, hebben we het niet al te laat gemaakt. Ook omdat we morgenochtend gelijk Death Valley inrijden , wilden we onze rust even pakken.

• 17 Mei 2014 - 09:39

Hannie:

Goodmorning luitjes,
    Dit was wel heel kort en krachtig. Maar ja er moeten natuurlijk 3 verslagen worden geschreven. En beschrijven hoe de grand canyon was doe jullie natuurlijk via de dia voorstelling. (Ahum)
    Groetjes Hannie
    (Je ziet het ik kan ook kort zijn van stof)