Dag 19 - 14 mei - Reisverslag uit Laughlin, Verenigde Staten van MillerMotorClub - WaarBenJij.nu Dag 19 - 14 mei - Reisverslag uit Laughlin, Verenigde Staten van MillerMotorClub - WaarBenJij.nu

Dag 19 - 14 mei

Door: Nathalie

17 Mei 2014 | Verenigde Staten, Laughlin

Vanmorgen waren we op tijd wakker, na het ontbijt zijn we direct op pad gegaan. Via Coconino National Forest (die werkelijk waar prachtig was!), kwamen we door Sedona, een dorpje vol leuke winkels en authentieke panden. Helaas reden we er direct door heen, dus weer een reden om nog een keer terug te gaan.

We vervolgenden onze we naar Jerome. Op de kaart en nietszeggende plaatsje aan een rechte weg, in werkelijkheid een dorpje bovenop de heuvel waar de historie vanaf druipt en een bochtenwerk waar we U tegen zeiden. Jaarlijks komen hier 2 miljoen bezoekers, dat zegt een hoop.
Hier hebben we een Ghost Town bezocht, een oude goudmijn die verlaten was. De eigenaar had het stuk grond volgeplempd met oude meuk, van tig oude verwarmingselementen tot oude auto's. Apart..

Via de geweldige bergpas zijn we door Prescott Valley gereden. Omdat we kramp begonnen te krijgen, zijn we in het dorp Ash Fork aan de Route 66 gestopt. In een diner zijn we gaan eten, al duurde alles erg lang omdat de eigenaresse (van 65+) alles zelf deed. Van bestelling opnemen tot bestelling gereed maken. Wij hadden geen haast maar diverse mensen hielden het voor gezien toen ze doorhadden dat het geen fastfoodzaak was.

Na de lunch besloten we de Route 66 te laten voor wat het was omdat de weg dermate slecht was, en hebben we de Interstate gepakt. In Peach Springs hoopten we te kunnen tanken, maar dit Indianen dorp had alleen een Juvenile Detention Center (jeugdgevangenis) en een basisschool. Even verderop in Truxton konden we gelukkig wel tanken, en werd het zelfs voor ons gedaan. De prijs was er dan ook wel naar, we hebben nog niet zoveel betaald voor een gallon benzine.

Vervolgens zijn we in een stuk doorgereden naar Laughlin. In dit gokparadijs (Vegas Light) hadden we in het River Palms Hotel en Casino 3 kamers voor nog geen $20 per kamer. We zaten op de bovenste verdieping (25) en was nog kindvrij ook :-)
Ik was natuurlijk superblij met de kamer voor mezelf, eindelijk eens geen oordoppen in tegen het gesnurk!!
Bij de bar werd nogmaals naar mijn ID gevraagd, toch raar dat ik blijkbaar zo jeugdig uitzien ;-)
Cor trakteerde een local, Robert (oorlogsveteraan die een hoop heeft meegemaakt) nog op een pilsje waarna we in een leuk gesprek raakten. Dit zijn de momenten die veel indruk maken en ons beeld van de Amerikanen (vriendelijk en geinteresseerd) versterkt.

We hebben voor een appel en ei gebruik gemaakt van een overheerlijk buffet, helaas was ik net te laat voor de bingo en een massage. Gelukkig kon ik nog wel een potje Guitar Hero spelen in de arcade.

Vandaag was een vrij lange dag met 282,6 miles, morgen gaan we naar Beatty en maken we wat minder miles.

• 17 Mei 2014 - 09:34

Hannie:

Hello MMC
    Het was even wachten, maar nu kunnen we weer lezen wat jullie toch bezielt heeft om die route 66 te rijden. Maar tot nu toe snap ik het hoor. Wat een indrukken allemaal. En ja Nathalie je ziet er jeudig en zelf hip uit en helemaal met de gitaar. Leuke foto was dat.
    En ik hoop dat je lekker geslapen hebt zo helemaal in je uppie zelfs zonder Mexicaan! !,,,,
    Groetjes Hannie