Dag 6 - 1 mei - Reisverslag uit Bicknell, Verenigde Staten van MillerMotorClub - WaarBenJij.nu Dag 6 - 1 mei - Reisverslag uit Bicknell, Verenigde Staten van MillerMotorClub - WaarBenJij.nu

Dag 6 - 1 mei

Door: Nathalie

02 Mei 2014 | Verenigde Staten, Bicknell

Hoe vaak kun je zeggen dat je wakker wordt met bizons in je voortuin! Vanochtend na het op staan deden we de ramen open en keken uit op een prachtig berglandschap. We werden begroet door kippen en een 'poema', een grote zwarte kater die daar in de buurt de huisjes langsgaat om geaaid te worden.
We besloten om het ontbijt niet in het restaurant bij de Lodge te gebruiken omdat we nog steeds pissig waren op de manier waarop wij de avond ervoor 18% fooi moesten geven.
Dus uitgecheckt en de boel ingeladen en doorgereden naar het volgende gehucht. Eerst alle voertuigen afgetankt en daarna de straat over om te eten bij het Golden Hills Restaurant. Een hele knusse diner. Toen we daar navraag deden over het fooienbeleid, viel de eigenaresse bijna van haar stokje toen ze hoorde hoeveel fooi we in Zion moesten neerleggen. 10% is gewoon dus daar houden wij het op!

We vervolgden onze weg richting Bryce Canyon. Het park daadwerkelijk ingereden, hebben we niet, we hebben het vanaf de doorgaande weg bekeken (mochten we ooit nog een keer die richting opgaan, dan gaan we het park wel in!!). De weg was in ieder geval al adembenemend! Erg koud zo vroeg in de ochtend maar oh zo mooi. Via Escalante reden we via mooie bergwegen richting Boulder. Het betere bochtenwerk!

Om 14.30 stopten we voor een late lunch bij Burr Trail Grill. Uitstekende bediening die voor de verandering wist wat glutenfree was en heerlijk gegeten. In deze omgeving trekken we veel bekijks met onze bikes en spreken dan ook een hoop mensen. Ze komen hier vanuit alle windstreken, van de Filipijnen en Duitsland tot aan Bolivia. Zo spraken we ook een aantal Fransen die ons tegemoet kwamen rijden. Die waren zelfs zo onder de indruk van de motoren, dat ze er graag mee op de foto wilden.
Van een andere Française kregen we te horen dat het in Torrey, ons eindpunt voor de dag, gisteren nog gesneeuwd had! De wegen waren gelukkig wel vrij, maar we konden ons opmaken voor nog een koud stuk....

Onderweg zijn we ook nog 2 keer de Desert Doctor tegengekomen: een motorrijdende monteur die gestrande bikers weer op weg helpt. Hij heeft een van de mooiste banen: om dit stuk asfalt elke dag meerdere malen te mogen berijden... We waren toch wel een beetje jaloers.

We kwamen uiteindelijk in Torrey aan (inderdaad wat sneeuw in de bergpassen te vinden maar de wegen waren droog). Daar hebben we weer getankt en gingen we op zoek naar een hotel. Er was in 1 van de hotels nog maar 1 kamer over met bedden die kleiner waren dan gisteren dus besloten we om door te rijden. In een klein dorpje 7 mile verder, Bicknell, konden we nog 2 kamers in te Aquarius Motel krijgen. Bij het parkeren van de motor verloor ik mijn evenwicht waarna ik de motor niet kon houden. Gelukkig zitten er op al onze bikes valbeugels dus er is niets stuk. Ik heb een blauwe plek op m'n onderbeen maar verder gelukkig niets!!

Bij het uitladen van de bagage bleek de fles wijn van Cor leeg te zijn gelopen in zijn koffertje. Het ergste was niet eens de natte inhoud, maar het feit dat er geen wijn meer was. Gelukkig hadden ze om de hoek nog genoeg 'spirits', dus na een korte opknap- en schoonmaaksessie, konden we op ons parkeerterrein met bier en wijn genieten van de laatste zonnestralen.

We zijn nog een hapje wezen eten in Sunglow Restaurant waarna we om 21.30 weer terug in het motel waren. Een beetje rozig doken we er vroeg in want we hadden er toch weer 189,5 mile opzitten. Morgen staat een iets langere route op het programma, Moab is de plaats waar we onze volgende overnachting hebben.

Iedereen bedankt voor de leuke reacties op de verhalen, het is ontzettend leuk om bij aankomst in de hotels, na het opstarten van de WiFi, te lezen hoe jullie met ons meeleven!!!

• 02 Mei 2014 - 07:18

Sandra:

Het klinkt allemaal geweldig! Als je ergens een Cheesecake Factory tegenkomt, daar lekker gaan eten! Heeeerlijk:)
    Veel plezier! Groetjes Sandra

• 02 Mei 2014 - 07:31

Biggi:

Haha, het is voor de thuisblijvers en zwoegers ook errug leuk om iedere keer jullie verhalen te mogen lezen en een beetje mee te kunnen genieten. Nathalie, jij ook bedankt voor je geweldige verslagen :-)

• 02 Mei 2014 - 09:30

Henny IJsbrand:

Goedemorgen allen,

Ik rij en geniet helemaal mee met jullie.
    Wat zullen jullie een lol hebben met elkaar en genieten van top tot teen, hoewel er nu een blauwe plek tussen zit.
    Zie de landschappen zo voor me bij lange stukken wijds uitzicht en bij elke bocht een verrassing. Kijk alweer uit naar het volgende verslag ,
    Hopelijk met zijn allen nog een keer in de Zilk alle verhalen op een rij.
    Genietze en tot morgen,

Groeten uit de Zilk

• 02 Mei 2014 - 09:43

Erna:

Ik beleef het allemaal opneiuw en dat na zo'n dikke 25 jaar. geweldig die natuur! en Voor Cor is er geen wash and go in de buurt voor die natte bende?

• 02 Mei 2014 - 11:08

Hannie:

Hey bikers and cardrivers,
    Volgende keer als die er ooit komt ga ik mee. Wouw super hoor. Nog bedankt voor de melding dat er weer een verslag op staat want ik heb weer geen melding gekregen. En wat een grooooooote suv zeg dat is een suv xxl. Wanneer krijgen we foto's te zien ben zo benieuwd naar de omgeving de mensen de natuur.
    En een tip de wijn opdrinken en geen restje meenemen naar de volgende stop plek. :-)