Dag 22 - 17 mei - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van MillerMotorClub - WaarBenJij.nu Dag 22 - 17 mei - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van MillerMotorClub - WaarBenJij.nu

Dag 22 - 17 mei

Door: Nathalie

18 Mei 2014 | Verenigde Staten, Oakhurst

Ook vandaag weer vroeg uit de veren en gelijk op de motor gestapt. Via Kernville reden we zo het Sequoia National Forest in. We konden echt merken dat het zaterdag was, want het was erg druk zo vroeg op de ochtend.
De rit was prachtig mooi; adembenemende natuur met goede bochten (al was het wegdek niet overal even super). Ook nu was het contrast extreem; zo groen en levendig als het park was, zo dor en droog was het daar buiten.

Uiteindelijk wilden we ontbijten maar dat werd nog een hele tour....in de omgeving was namelijk alles dichtgetimmerd, dus moesten we nog even 10 miles doorrijden. Kwamen we toch in een armoedig Spaans hutje uit.. We zagen het niet zitten om gelijk met bonen te ontbijten, dus besloten we om nog verder door te rijden. Uiteindelijk zijn we in Porterville gestopt bij Big Black Bear Family Diner gestopt waar we schoftig lekker hebben ontbeten.
Mochten er mensen zijn die twijfelen over onze gezondheid dan hebben zij waarschijnlijk gelijk. Vandaag vlogen er 2 x een aantal gieren boven ons. Wat een mooie vogels zo hoog in de lucht.

Om 12.00 uur reden we verder en bleek dat we een echte Amerikaans Fair hadden gemist. We hopen die in onze laatste week nog te kunnen bezoeken.

We reden verder naar Giant Sequoia and Kings Canyon National Park waar we niet zomaar binnen kwamen door een overijverige dame in het toegangshokje. We moesten voor het eerst in 3 weken allemaal onze rijbewijzen laten zien en ze controleerde secuur alle handtekeningen voordat we door mochten rijden. Het was het uiteindelijk wel waard want het park was geweldig! Natuurlijk hebben we Sherman Tree bezocht en een aantal andere grote sequoia's gefotografeerd. Ook hier waren er heerlijke en ook vreselijke bochten op de route, waardoor we flink hebben kunnen oefenen.
En genoeg wilde dieren gespot; een grote wilde kat (met een staart en 7 benen aldus Miklos) en een bosmarmot!

Nadat we het park uitkwamen, zouden we nog een heel stuk rijden over b-wegen maar omdat het al na 18.00 was, hebben we besloten om de Highway rechtstreeks naar Oakhurst te pakken waar we om 19.30 aankwamen.
Een mooie maar lange en zware dag van 287,5 miles.

We hebben ons snel opgefrist om daarna snel het dorp in te gaan om iets te eten. Onze keuze viel om Crab Cakes Restaurant (want de neven houden zo van vis..). Vier van de vijf hadden goed gegeten, de maaltijd van Cor viel tegen. Als compensatie kregen we korting en Sjaak mocht muntjes wisselen (jajaja, hij verzamelt nu ook quarters).

Als laatste nog even naar de supermarkt en een afzakkertje op de hotelkamer genomen.
De route van morgen wordt toch de korte variant (dus niet over de Tioga Pass) want we beginnen allemaal wel een beetje moe te worden. We eindigen morgen in San Francisco waar we 2 nachten blijven. Het einde begint dus al in zicht te komen...

• 18 Mei 2014 - 08:41

Biggi:

Ja, ook voor ons komt het einde in zicht. Ik zal jullie verslagen missen. Geniet nog van de laatste paar dagen. Groetjes, Biggi

• 18 Mei 2014 - 08:52

Meredith Kanninga:

Nog heel veel plezier in THE USA

Bedankt om mij elke dag mee te nemen in je dagelijkse belevenis.

• 18 Mei 2014 - 13:29

Gluurbuur :

Hallo luitjes, leuk om te lezen hoe jullie genieten. Houdt buurman Sjaak het nog vol?
    Maak er nog wat van de laatste week. Groetjes vanuit een zonnig Spanje.

Rob, Annemarie en Rob

• 18 Mei 2014 - 20:38

Hannie:

Hey luitjes,
    Een beetje laat maar beter te laat dan vergeten toch? Nu het hier ook zo'n mooi weertje is hetvgoed voor te stellen hoe het bij jullie is. Als de boer het gras gemaaid heeft en opgekuild dan is het weiland ook dor. Dus gelijk aan bij jullie. Ja ja ik weet het valt niet te vergelijken maar toch. Het is maar dat je het weet. Ik snap niet dat jullie geen bonen willen als ontbijt de Engelsen doen niet anders.
    Hey hou jullie taai en tot de volgende keer.
    Groetjes Hannie