Dag 17 - 12 mei - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van MillerMotorClub - WaarBenJij.nu Dag 17 - 12 mei - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van MillerMotorClub - WaarBenJij.nu

Dag 17 - 12 mei

Door: Nathalie

14 Mei 2014 | Verenigde Staten, Flagstaff

In Page zijn we de tijdszone weer over gegaan en daar bleken we allemaal last van te hebben...om 06.00 2
was iedereen klaarwakker.. Dat betekende dus dat we extra vroeg aan het ontbijt zaten en dus ook extra vroeg konden vertrekken. De weg naar Flagstaff zoals wij hem wilden rijden, was helaas afgesloten dus moesten we een stuk terug om vervolgens een uitermate saaie weg moesten volgen. Tuurlijk had de omgeving zijn charmes, maar ik moest heel erg mn best doen om wakker te blijven.

In een klein plaatsje Cameron zijn we bij de meest toeristische tradingpost een kopje koffie met cheesecake wezen doen. En ook hier probeerden de Navajo ons te naaien; omdat we met zn vijven waren kwam er automatisch 18% fooi bij. Daar was Cor het natuurlijk niet mee eens, dus werd de fooi netjes bijgesteld naar 10%!

We reden vervolgens door naar Grand Canyon, South Rim. Net voor de ingang van het park stond keurig een bord naar een uitkijkpunt, Little Colorado, waar wij natuurlijk heen reden. Dit bleek echter Navajo land te zijn, dus werd er extra entree gevraagd. Oh nee, geen entree maar een donatie...Cor is voor $1 het terrein opgereden om foto's te maken terwijl de rest bij de ingang omkeerde. We zijn tenslotte Nederlanders.

Toen we uiteindelijk het park inreden en de grote uitkijkpunten bezochten, werden we beloond met een prachtig uitzicht. De foto's van de Canyon doen er eigenlijk geen recht aan, het is zo onwaarschijnlijk immens..
Nadat we voldoende foto's hadden gemaakt en zelfs nog even een klein museum hadden bezocht, vonden we het wel genoeg en zijn buiten het park wat gaan drinken.

Vol nieuwe energie vervolgenden we onze reis naar Flagstaff, dé iconische stad van Route 66. Daar hadden we voor een appel en ei een motel (Travelodge) voor 2 nachten geboekt. De reden waarom dit motel zo goedkoop was, was de druk bereden spoorlijn naast ons. Gelukkig maakten de ruime kamers en een goed ontbijt een hoop goed.

Cor en Sjaak zijn met een paar tassen wasgoed naar de wasserette gegaan om met een uur terug te komen met heerlijk ruikende schone was. Een waslijn (dank aan Alma voor de tip!) was snel opgehangen zodat de was ook supersnel droog was.

We zijn gaan eten bij Plaza Bonita (helaas geen Casa Bonita :-)) waar we uitstekend Mexicaans gegeten hebben. We waren net terug bij het hotel, toen Miklos er achter kwam dat zijn telefoon nog in het restaurant lag..hij mocht de koude wandeling dus 2x maken.

We hebben morgen een rustdag in Flagstaff dus kunnen we rustig opstaan. Een dag waar ik in ieder geval erg naar uit heb gekeken, na al die dagen in de kou te hebben gereden, eindelijk geen motorpak aan hoeven en lekker van de zon te genieten!!

• 14 Mei 2014 - 08:40

MarianSprangers:

Wordt miklos een beetje moe, volgens mij is dit al de tweede keer dat hij zijn telefoon is vergeten. Veel rij genoegen op de route 66. Marian.

• 14 Mei 2014 - 10:13

Hannie:

Hey Moe gereden bikers and drivers,
    Tjonge jullie zijn wel heel erg zuinig hoor. Maar ik snap het wel hoor. Het nou geen goedkope vakantie. Goh the grand canyon in levende lijve gezien dat moet echt fantastisch zijn want je krijg op foto's en tv geen compleet beeld tenzij je 3d tv hebt. Maar maak maar veel foto's en filmpjes.
    En rust lekker uit deze twee dagen dat hebben jullie wel verdiend en warm lekker door.
    Groetjes Hannie