Dag 16 - 11 mei - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van MillerMotorClub - WaarBenJij.nu Dag 16 - 11 mei - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van MillerMotorClub - WaarBenJij.nu

Dag 16 - 11 mei

Door: Nathalie

13 Mei 2014 | Verenigde Staten, Page

De wekker ging vanmorgen niet (probleempje met instellingen, gelukkig verholpen) dus werden we een kwartier later dan gepland wakker. En evengoed zaten we om 08.00 fris en fruitig op de motoren en in de auto. Nadat we de motoren hadden volgetankt reden we, in een kleine regenbui naar de Four Corners in New Mexico. Dat was een 'must see', maar viel ons bar tegen. Nadat we $5 per persoon entree hadden betaald, bleek het een verkapte Bazaar te zijn met alleen maar prullaria. We waren dus snel klaar en reden door naar Monument Valley. De weg ging door Colorado en Utah, langs Ja-knikkers en loslopende paarden.

In Bluff hebben we ontbeten bij de Twin Rocks Cafe. We waren er weer bijna ingetuind, de 18% fooi voor groepen van 5 of groter. Maar we gingen er niet mee akkoord, alle andere zaken waar we komen geven aan dat 18% echt absurd is. Gelukkig lukte het Cor om de rekening aan te passen naar 10%!

Een klein stukje verder lag Fort Bluff, een oude Mormoonse nederzetting. Een mooi stukje geschiedenis, ook nog herkenbaar van de eerder gemaakte route.
Daarna vervolgden we onze weg richting Monument Valley. We zijn gestopt bij de Valley of the Gods en The Mexican Hat om foto's te maken. Bij de ingang van Monument Valley bleek ook dit park niet onder National Passes te vallen en moest er nog apart betaald worden. Omdat we de rotsen al van diverse hoeken gefotografeerd hadden, hebben we eieren voor ons geld gekozen en zijn omgekeerd.
We hadden inmiddels een aantal regenbuien opgelopen dus reden we zo snel als we konden naar Kayenta. Daar namen we een bakkie slootwater bij de McD. Geen goede koffie dus waren we snel klaar. We hadden het tankstation gemist en moesten dus een paar miles terugrijden. Op zich geen straf want de neven konden genoeg snaaiwerk inslaan, getuige de lege verpakkingen op de achterbank..

Hoewel de omgeving best mooi was, zijn we er door heen geraasd omdat de hagelstenen naar beneden kwamen...Wellicht hadden we toch een ander seizoen moeten kiezen voor onze reis.

Compleet verkleumd en nat geregend kwamen we uiteindelijk aan in het Rodeway Hotel in Page. Nadat we ons eerst hadden opgewarmd door een hete douche te nemen, gingen we dineren bij Big John's Texas BBQ Restaurant. Aardige tent, minder goed eten. Na afloop deden we een nazakkertje in de Gunsmoke Saloon, waar zowaar een Texaanse band speelde en er gedanst kon worden (ook linedansen!). Daar hebben de avond doorgebracht voor we teruggingen naar het hotel. Wat al vroeg was aangezien we er 285,4 miles op hadden zitten.
Omdat we de tijdszone weer over waren, konden we de horloges weer een uur terug zetten. Mooi een uurtje gewonnen!

• 13 Mei 2014 - 09:39

Hannie:

Hello MMC,
    Betalen om te mogen shoppen moet toch niet mooier worden. Typisch Amerikaans. Ik hoor steeds of lees dat jullie mooie foto's maken maar jullie zijn wel erg schaars om ze te delen met ons. We houden zo wel een hoop te goed van jullie. Zijn het dia's dan kunnen we zo'n leuke avond houden. Heeft iemand zo'n elektrische aanwijsstok met en rood lampje? Super leuk wordt het dan. Dan gaat zo: Nathalie voor de motor kijk daar ook nog Sjaak op de brug daar in de verte en dan komt zo'n stokkie aan de pas. LEUK TOCH :-)
    We kijken er naar uit. Naar de foto's dan hè.
    Groetjes Hannie

• 13 Mei 2014 - 12:28

Angela:

mooie verhalen, leuk om te lezen. Ben ook erg benieuwd naar de foto-avond :)

• 13 Mei 2014 - 15:45

Trudy:

Jullie hebben het inderdaad goed koud gehad.
    Maar dat mag de pret niet drukken.
    En wat gaat de tijd snel.
    Groetjes Trudy

• 13 Mei 2014 - 15:45

Trudy:

Jullie hebben het inderdaad goed koud gehad.
    Maar dat mag de pret niet drukken.
    En wat gaat de tijd snel.
    Groetjes Trudy