Dag 10 - 5 mei - Reisverslag uit Livingston, Verenigde Staten van MillerMotorClub - WaarBenJij.nu Dag 10 - 5 mei - Reisverslag uit Livingston, Verenigde Staten van MillerMotorClub - WaarBenJij.nu

Dag 10 - 5 mei

Door: Nathalie

06 Mei 2014 | Verenigde Staten, Livingston

Vandaag zowaar verslapen! De afgelopen dagen steeds voor de wekker wakker, maar vandaag knorde ik rustig door. Gelukkig nog wel op tijd voor het ontbijt (viel wat tegen). Om 08.30 gingen we op weg naar een Visitors Centre om informatie over de begaanbaarheid van de wegen naar Yellowstone National Park. helaas ging die pas om 09.00 open, dus daar hadden we weinig aan. Toevallig dat Miklos achter me reed, want ik bleek een 'busted tail light' te hebben. Hier in Amerika ga je gelijk op de bon, dus reden we naar een filiaal van Eagle Rider. Daar werd een nieuw lampje ingedraaid en de bekabeling nagekeken. met een kwartier konden we op weg. Op de uitgekozen route bleek ook een Alamo Rental te zijn, dus het kapotte remlicht van de SUV kon ook gemaakt worden. De reparatie zou 40 minuten duren, dus maakten we ons op voor een lekker bakkie koffie, maar na nog geen 10 minuten konden we onze route weer vervolgen.

Via Wilson en Ashton reden we naar Yellowstone. We reden door Grand Teton National Forrest, Targhee National Forrest, Island Park en Idaho Falls waar bijna alle wegrestaurants dicht bleken te zijn. Uiteindelijk toch een plekje gevonden om een bak koffie te drinken. Na een klein half uur kwamen we in het park aan via de Westelijke ingang. En hoewel het berekoud was, was dit het mooiste park tot nu toe... groene vlaktes met sneeuw en vol met wildlife. Wilde bizons die gewoon over de weg lopen, herten en kraanvogels, we kwamen ogen te kort!

Uiteraard kon een bezoek aan Old Faithfull Geyser niet ontbreken, we kwamen (natuurlijk) net te laat aan, dus gingen we maar een kop koffie doen om op te warmen (de gekleurde wangen van Miklos kwamen mi eerder van frostbite dan door de zon). Om 16.47 spoot de geiser dan eindelijk en konden we onze weg vervolgen naar de Noordelijke ingang. Deze weg was vele malen mooier dan de west ingang, wilde rivieren en spectaculaire afdalingen. Afgewisseld met mooie weiden deels nog onder de sneeuw. Vlak voor het einde werden we nog getracteerd op vele herten.

Om 20.00 kwamen we moe en volledig verkleumd aan in Livingston. Er bleek iets niet goed te zijn gegaan met de reservering van gisteren, maar gelukkig waren er nog kamers beschikbaar in het Super 8 Hotel. Na het inchecken eerst de verwarming aan en een warme douche genomen, waarna we bij de McDonalds zijn gaan eten.

Een lange en enerverende dag van 274,5 Miles (Cor 280, hoe hij dat voor elkaar krijgt..) waar we met volle teugen van hebben genoten. 3 staten aangetikt, van Wyoming naar Idaho, terug naar Wyoming en geëindigd in Montana.
Dit is het noordelijkste plaatsje dat we aan doen, vanaf morgen gaan we weer naar het zuiden.

• 06 Mei 2014 - 10:04

Joke Duits-Sprangers:

Heb gister de website gegevens gekregen van Siem. Leuk om al jullie belevenissen te lezen. Het lijkt me erg vermoeiend om elke dag op de motor te zitten.Nog heel veel plezier samen. Groetjes Joke

• 06 Mei 2014 - 10:43

Hannie:

Hello MMC,
    How are you doing? Dacht ik mee te beginnen maar je als je dan lees dat "iemand " zich verslapen heeft! Dan ga ik mij zorgen maken de oververmoeidheid trekt er in. Nemen jullie wel genoeg rust een daggie motorvrij?
    Hoe heeft Sjaak het gedaan Andros naast je in de auto? Ben je gillend gek geworden of heeft zich in gehouden?
    Zo kilometervreters met verschillende km standen rust goed en tot het volgende verslag.
    Groetjes Hannie

• 06 Mei 2014 - 11:40

Laura Van Leijen:

Wat leuk om jullie reis te volgen!! Volgens mij genieten jullie volop en hebben jullie prachtige dingen gezien! Ik ben erg benieuwd naar de foto's! Nog heel veel plezier! Groetjes, Laura

• 06 Mei 2014 - 18:32

Trudy:

Wat een bijzondere reis.
    Hoe is het met Sjaak ik hoor niks van hem is hij wel mee?
    Van Cor krijgen we nog weleens nieuws.
    Tot horens. Groetjes Trudy

• 06 Mei 2014 - 18:49

MarianSprangers:

Hebben jullie eigenlijk thermokleding mee .ik hoop van wel.
    Maar als je aan het lezen ben dan zie je het bijna voor je.
    Goede reis en veel plezier.
    Marian.

• 06 Mei 2014 - 20:18

Nicolette:

Net even 5 dagen ingehaald, leuk om te lezen, net of je een beetje achterop zit, maar dan lekker thuis op de bank. :) zo te lezen een reis om nooit te vergeten.