Dag 7 - 2 mei - Bicknell-Moab - Reisverslag uit Bicknell, Verenigde Staten van MillerMotorClub - WaarBenJij.nu Dag 7 - 2 mei - Bicknell-Moab - Reisverslag uit Bicknell, Verenigde Staten van MillerMotorClub - WaarBenJij.nu

Dag 7 - 2 mei - Bicknell-Moab

Door: Cor

03 Mei 2014 | Verenigde Staten, Bicknell

Hoi, volgers. Vandaag heb ik (Cor) gekozen om in de auto te gaan zitten zodat Miklos de motor kan berijden die hij zelf had uit gekozen.Een HD Street Glider een 1800 cc monster, ik mis hem nu al. Om 8:00 uur vertrokken zonder ontbijt dat hebben wij uitgesteld naar Hanksville, een belangrijke plaats omdat hierna de eerste 150 miles geen tankgelegenheid meer is.
Als eerste doorkruiste wij het Capitol Reef en bewonderde wij weer de gigantische rode steen formaties. Even een foto genomen van een twin rotsformatie. (Zie foto en zoek de verschillen). Je moet echt wel je best doen om de toerist uit te hangen. Ondertussen rijden wij langs de Fremont River nu een rustig kabbelend beekje. Het mooie van water is dat het kleur geeft aan de hele omgeving. Groen in alle tinten, dus ook weiden met koeien.
Hanksville een gehucht met 250 inwoners (allemaal familie, volgens insiders een soort van Urk) maar wel en plaats met 4 tankstations en 3 plaatsen voor een ontbijtje. Verwezen door de tankschip houder naar Blondies vanwege de bediening. Eten was goed al moeten de blueberry's wel gezocht worden in de pancake van Nathalie.
Vanaf Hanksville de 95 east gevolgd naar Blanding. Wederom een schitterend landschap met een stukje Green river en een stukje Lake Powell. Echt een fantastisch landschap. Ook de Wild Devil gepasseerd een bijna opgedroogde rivier, jammer. Dit alles een onderdeel van Glen Canyon nat. park.
Na getankt te hebben zijn wij de zijn wij het Bridges nat. park in gegaan een sinds 1904 bestaand nat park vanwege zijn unieke natuurlijke bruggen. Het park bestond uit een rondweg paralel aan de Canyon. Hier waren diverse stop plaatsen om het een en ander te zien. Waaronder een mooie brug en diverse pueblo's die diep in de Canyon lagen, jammer dat ik de telelens in de auto had liggen. Tevens een paar adelaars gespot en mooie vegetatie op de foto gezet.
Blanding was een plaatje om snel te vergeten en zijn door gereden naar Monticello. Bier en water gekocht. Helaas vanwege de tijdsdruk niets gedronken en door gereden naar Moab.
In Moab waren bijna alle hotels vol en wij slapen dus in een hostel. Een huisje die wij dus delen met een ander stel, wij konden pas om 20:00 uur inchecken daarom eerst eten en daarna naar Arches nat park. Het eten wat top met menu's aangeduide met glutenvrij teken. Fantastisch er is dus hoop.
Het park was heel mooi met het late zonnetje erbij helemaal geweldig.
Al met al een top dag met wel heel veel Miles nl 320, dat was veel maar weer de moeite waard.

• 03 Mei 2014 - 09:14

MarianSprangers:

Gelukkig dat het gluten vrij ook goed gaat nu.
    Ik wil niet naar Amerika op vakantie, maar ik word wel heel erg jaloers.
    Veel plezier en we lezen wel weer van jullie.
    Groetjes Marian.

• 03 Mei 2014 - 13:42

Trudy:

Mooi verslag je kan wel lezen dat Cor dit meer heeft gedaan.
    Cor je meissie is weer in het land.
    Groetjes Trudy

• 03 Mei 2014 - 18:04

Hannie:

Hey MMC,

Ik vind het fijn om te lezen dat jullie af en toe van plaats wisselen naast Andros! Ik was eerst bang dat hij alleen moest rijden 4 weken lang maar dan hebben jullie slim opgelost.
    Jullie rijden een mooie route. Knap uitgestippeld, maar zijn jullie niet helemaal gaar van al die km die jullie rijden?
    Groetjes Hannie

• 04 Mei 2014 - 15:50

Marja:

Fijn om te lezen dat jullie genieten en leuk om plekken waar jullie rijden te herinneren.
    Veel plezier! Groeten Marja