Dag 5 - 30 april - Reisverslag uit Orderville, Verenigde Staten van MillerMotorClub - WaarBenJij.nu Dag 5 - 30 april - Reisverslag uit Orderville, Verenigde Staten van MillerMotorClub - WaarBenJij.nu

Dag 5 - 30 april

Door: Nathalie

01 Mei 2014 | Verenigde Staten, Orderville

Vandaag verlaten we Las Vegas om naar Zion National Park te rijden. We starten met een ontbijtje in, wederom, Magnolia's. Dit keer had Andros een coupon voor een 2e menu gratis! Om 09.00 konden we uitchecken (het hotel probeerde ons 2x te laten betalen voor de parkeerkaarten maar daar trapten wij mooi niet in!).

Via een mooie route langs Lake Mead, zijn we langs Echo Bay, Riverside en St. George gereden, een route van 217,9 Miles. We zijn de staatsgrens met Arizona over gegaan. In Riverside hoopten we even te kunnen lunchen, maar het was niet meer dan een brug met allerlei RV's. Blijkt daar een hele rel te zijn rondom landjepik (Google Riverside en Cliven Bundy voor de informatie). We raakten met een aantal actievoerders in gesprek die ons tipten om op de foto met de Bundys te gaan. Dat hebben we maar niet gedaan (de geweren die ze bij zich hadden waren ietwat intimiderend.

Uiteindelijk in Mesquite geluncht om13.30 om daar de I-15 naar St. George te pakken. Hier zowel de staatsgrens over gegaan naar Utah en een tijdzone gepasseerd. Via de '9' naar Zion National Park gereden. Adembenemend, kan niet anders zeggen. Ik zat in de auto en heb bij de hele route gefilmd want de weg ging best snel voorbij. De omgeving hier staat weer in schril contrast met de staat Nevada, veel groen en prachtige bergen.

We kwamen om 18.30 aan in Zion Mountain Lodge waar we met z'n 5en 1 kamer deelden. De bedden waren hier een stuk groter en lagen heerlijk. De bedbank waar ik de nacht op doorbracht, was redelijk (heb beter maar ook slechter meegemaakt). Door een misverstand was het bier niet in de koelbox gegaan (my bad) dus moesten we even iets langer wachten op een gouden rakker. Hoewel niet ijs- en ijskoud, smaakte hij heerlijk!
Het uitzicht is ongelooflijk, de bizons lopen praktisch voor onze Lodge.

Om 20.00 schoven we aan voor het diner in de Buffalo Grill. We hadden een duur lokaal gebrouwen pils uitgekozen die niet erg lekker was. Als onze die hard bierdrinker Sjaak na 2 slokken het glas wegzet, is dat een veeg teken aan de wand..
Na betaald te hebben (de afzetters hebben daar een vast fooitarief van 18%!!!) zijn we nog een biertje in de Lodge gaan doen.
Moe maar zeer voldaan zijn we heerlijk gaan slapen. Morgen staat een route naar Bryce Canyon op het programma. Sjaak zit die dag in de auto zodat Miklos ook deze dag op de motor kan zitten.

• 01 Mei 2014 - 18:12

Erna:

Watch out! Zijn het geen beren of Indianen dan kom je toch nog rare snuiters tegen met geweren! Jullie moeten echt een tocht op het paard maken in Bryce!
    Have fun!

• 01 Mei 2014 - 18:36

MarianSprangers:

Goedemorgen daar in Amerika jammer van het lauwe bier ,maar het gaat om het motor rijden.
    En volgens mij gaat dat geweldig.
    Een goede reis en geniet er van.
    Groetjes Marian.

• 01 Mei 2014 - 18:44

Trudy:

Wat is het toch heerlijk dat Miklos afentoe ook mag rijden.
    Veel plezier verder ik geniet van de verhalen.
    Groetjes Trudy

• 01 Mei 2014 - 19:03

Alma:

ha nathalie,
    met de polsen genoeg rust gehad, zodat je morgen weer op de motor kunt?
    veel plezier, dat wordt weer genieten morgen(=vandaag hihi).

• 01 Mei 2014 - 21:20

Hannie:

Hey groupies
    Zo dit is de laatste ik ben weer helemaal bij. Warm bier grote fooien zo te horen (lezen) is het niet allemaal rozengeur en maneschijn in de Big Apple. Maar dat hoort erbij hè. Jullie zullen wel een hoop mooie natuur zien en ook de levende have mag ik hopen?
    Ik kijk uit naar jullie's volgende verslag.
    Groetjes Hannie